• ul. Sienkiewicza 85/87
    90-057 Łódź
  • +48 731 278 082
    Zadzwoń
  • Saldeo Smart TaxCloud
    Jak zarejestrować firmę przez internet

    W ostatnim artykule “O czym należy pamiętać zanim założy się firmęprzekazaliśmy Wam niezbędne minimum, które należy przyswoić jeszcze przed rejestracją swojej działalności. To od naszych świadomych decyzji zależy powodzenie naszego biznesu. Liczymy, że odrobiliście lekcje i jesteście gotowi do otwarcia własnej firmy. Dziś podpowiemy Wam, jak to zrobić bez wychodzenia z domu.

    Niezbędne narzędzia

    Do rejestracji firmy online niezbędne będą:

    • posiadanie konta na stronie Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG)
    • Profil Zaufany bądź podpis kwalifikowany
    • adres e-mail

    Z adresem mailowym nie powinno być problemu.

    Mała podpowiedź dla osób, które nie posiadają konta w serwisie CEIDG – aby się zarejestrować należy wybrać opcję “Zaloguj”: 

    a dopiero później z menu po lewej stronie “Załóż nowe konto”. O tym jak poradzić sobie z Profilem Zaufanym pisaliśmy w artykule Jak założyć Profil Zaufany przez internet”

    Rejestracja firmy krok po kroku

    Rejestrację naszej firmy zaczniemy od wypełnienia wniosku CEIDG-1. W tym celu należy zalogować się do konta na stronie CEIDG. Następnie z menu po lewej stronie wybieramy “Załóż działalność gospodarczą”:

     

    Kliknięcie w tę opcję przeniesie nas do widoku z zaznaczonymi polami odnoszącymi się do sposobu przygotowania wniosku. Zobaczymy:

    • Wstępne przygotowanie danych -> Nowy wniosek
    • Sposób przygotowania wniosku -> Przygotuj wniosek wypełniając formularz (możliwość dołączenia dodatkowych zgłoszeń do ZUS)
    • Dodatkowe opcje -> brak

    Pozostawiamy te opcje bez zmian. Przepisujemy kod z obrazka, w potwierdzeniu, że nie jesteśmy robotem i wybieramy “Dalej”.

    Następuje przeniesienie do wniosku CEIDG-1. Wypełniamy oznaczone pola:

    Przed wysłaniem wniosku system sprawdzi jeszcze poprawność wypełnionego przez nas dokumentu. W razie jakiejś pomyłki bądź pominięcia wymaganego pola, otrzymamy stosowny komunikat.

    Jeżeli zaznaczyliśmy w formularzu informację o braku numerów NIP i REGON, zostaną nam one nadane automatycznie bez żadnych dodatkowych formalności (otrzymamy je mailem).

    Jeżeli przy okazji wypełniania wniosku CEIDG-1 nie załączyliśmy formularzy dotyczących ZUSu (pole numer 12) będziemy musieli uzupełnić to w ciągu 7 dni od terminu określającego rozpoczęcie naszej działalności. Można to będzie zrobić przez portal pue zus.

    Przy okazji wypełniania wniosku CEIDG-1 możemy także od razu zgłosić się jako podatnik VAT. Aby stało się to jednak możliwe, musimy posiadać już swój NIP (Numer Identyfikacji Podatkowej). Wystarczy wówczas dołączyć do wniosku formularz VAT-R. Po wypełnieniu wniosku i dołączeniu do niego wszystkich niezbędnych formularzy, wystarczy już się tylko zidentyfikować naszym Profilem Zaufanym bądź podpisem kwalifikowanym.

    Wybieramy opcję “Podpisz i wyślij wniosek” i postępujemy zgodnie z dalszymi instrukcjami (w zależności od wybranego sposobu identyfikacji), Informacja potwierdzająca dostarczenie wniosku tzw. Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO) zostanie wysłana na nasz adres mailowy.

    Jeżeli czujesz się niepewnie wśród tych wszystkich wniosków i formularzy, skontaktuj się z nami. Możesz liczyć na rzetelną i fachową pomoc naszych doświadczonych doradców i księgowych. Załatwimy za Ciebie wszystkie formalności związane z rejestracją firmy: https://pik-ksiegowosc.pl/kontakt/

    Znajdź najlepsze rozwiązanie dla Swojej firmy
    Firma bez ZUSu Oferta na Księgowość
    Facebook Messenger